رفتن به محتوای اصلی
۳ فروردین, ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
شهردار قم خبر داد

آزادسازی ۹۰ ملک در پروژه ساماندهی قبرستان نو قم

آزادسازی ۹۰ ملک در پروژه ساماندهی قبرستان نو قم
شهردار قم گفت: پروژه ساماندهی قبرستان نو که وضعیت سیما و منظر و ترافیک خیابان امیرکبیر را ساماندهی می‌کند در حال پیگیری بوده و تا کنون ۹۰ ملک در این پروژه آزادسازی شده است.

به گزارش شهرنیوز، سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: پروژه‌های هسته مرکزی شهر قم محور اقدامات شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ بود که از جمله می‌توان به پروژه ساماندهی قبرستان نو اشاره کرد که ۵ هکتار فضای باز شهری اطراف حرم مطهر ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۹۰ ملک در این طرح آزادسازی شده است، افزود: این پروژه وضعیت ترافیکی و سیما و منظر غرب حرم مطهر را ساماندهی خواهد کرد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در پروژه چهل اختران، پارکینگ آماده شده و آزاد سازی نیز در حال انجام است و ادامه خیابان برقعی نیز در حال بررسی و اجرای مقدمات است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: ۶۴ مغازه در مجاورت حرم مطهر باید آزاد شود و ۱۶ پلاک فرسوده نیز اطراف حرم قرار دارد که عبور و مرور مردم را دچار مشکل می‌کند و تصمیم داریم با استفاده از اراضی ۴۸ هکتاری برای این املاک شرایط بهتری ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از پروژه‌های مهم سال آینده تونل امام موسی صدر در خیابان اراک است که پروژه‌ای بسیار حساس بوده و نزدیک به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/KkP9e